Administratie
Belastingaangifte, hoe zat dat ook alweer?
Het is weer bijna zover. Vanaf 1 maart kun je weer de inkomstenbelasting regelen, maar hoe zat dat ook alweer? Het is belangrijk dat je je belastingaangifte correct uitvoert, het zou zonde zijn als je door een klein foutje geld misloopt. In deze blog zal ik de belangrijkste punten met je delen, zodat die aangifte…
Lees meerDe voordelen en nadelen van de kleineondernemersregeling
De voordelen en nadelen van de kleineondernemersregeling Je eigen onderneming starten: het gebeurt steeds vaker. Sommige mensen starten een eigen onderneming naast hun baan in loondienst, terwijl andere mensen fulltime voor zichzelf beginnen. Als je een onderneming begint, doe je dat waarschijnlijk in iets waar jij goed in bent. Denk aan coachen, vormgeven, organiseren of…
Lees meerGastblog: Je administratie uitbesteden? 4 voordelen om het te doen!
In dit blogbericht gaan we in op de voordelen van het uitbesteden van je administratie. Veel ondernemers zijn zich niet bewust van de vele voordelen die het uitbesteden van je administratie kan bieden, waardoor ze vaak kiezen om hun administratie zelf te regelen. Maar als je je administratie uitbesteedt, kun je profiteren van de expertise…
Lees meerHoe kun je je administratie het beste bijhouden?
Het is belangrijk om je administratie netjes bij te houden, de belastingdienst kan het namelijk tot 5 jaar terug controleren. Als jij eruit wordt gepikt, dan moet je alles kunnen aanleveren. Vroeger hadden we alles in mappen zitten, maar tegenwoordig krijgen we nog weinig via de post. Wat is dan een goede manier om je…
Lees meerTips om jouw administratie te organiseren als ZZP’er
Vind je het al een uitdaging om je persoonlijke administratie op orde te houden? Wanneer je als ZZP’er aan de slag gaat, is het helemaal belangrijk om dit goed bij te houden. Anders krijg je het aan de stok met de belastingdienst. Ik ben een echte chaoot en dit was voor mij best een uitdaging.…
Lees meer